wtorek, 29 sierpnia 2017


Pikantna pomidorowa zupa rybna z owocami morza




Dawno nic nie dodawałam, bo ostatnio dużo się dzieje, ale przepis na tę zupę muszę wstawić, żeby nigdy nie zapomnieć! Nieskromnie powiem, że jest obłędna. Tak. Zakochałam się w niej i zamierzam ją robić systematycznie. Mam również plan, co następnym razem do niej dodam, ale póki co to tajemnica, a jak eksperyment się uda to również zamieszczę i będę się zachwycać. Dla miłośników zup rybnych jak znalazł. Polecam szczerze! W smaku przypomina moją ulubioną zupę rybną z pewnej restauracji, ale tata zajadając stwierdził, że moja jest o niebo lepsza niż ich. I obrosłam w piórka! Także ten, macie przepis, korzystajcie i się zajadajcie jak my! :)

Składniki:
  • 1 cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • ok. 10 - 15 g papryczki chilli
  • ok. 150 - 200 g obranych ziemniaków
  • 120 - 130 g paluszków surimi
  • 225 - 250 g krewetek tygrysich (Krewetki Black Tiger)
  • ok. 500 - 600 g filetu z dorsza (ja użyłam dorsza czarnego)
  • 2 puszki pomidorów krojonych w sosie własnym
  • 3 - 4 szklanki wody
  • 2 - 3 szczypty kuminu (kminu rzymskiego) mielonego
  • 2 - 3 szczypty suszonego oregano
  • 2 - 3 szczypty suszonego tymianku
  • sól (do smaku)
  • pieprz (do smaku)
  • cukier (do smaku)
  • oliwa z oliwek
Przygotowanie:

Cebulę, czosnek i papryczkę drobno siekamy. W garnku rozgrzewamy 2 łyżki oliwy z oliwek i wrzucamy cebulę, czosnek i paprykę chilli. Smażymy aż cebula i czosnek zaczną się rumienić. Dodajemy kumin i jeszcze chwilę smażymy. Do garnka dodajemy pomidory z sosem i wodę. Podczas gdy pomidory się gotują, ziemniaki kroimy w kostkę, a surimi w paski. Zdejmujemy resztki pancerzyka z ogonków krewetek. Czyścimy rybę lub usuwamy skórę i mięso kroimy w kostkę. Dodajemy do garnka ziemniaki i gotujemy aż zmiękną. Teraz musicie zdecydować czy wolicie zupę tradycyjną czy krem. Jeśli macie ochotę na krem to całość miksujecie przy użyciu blendera. Doprawiamy zupę oregano, tymiankiem, solą, cukrem i pieprzem i gotujemy 10 - 15 minut. Do zupy dodajemy rybę, krewetki i paluszki surimi. Gotujemy jeszcze 3 - 5 minut. Podajemy z posiekaną natką pietruszki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz