sobota, 28 lutego 2015



Sernik na zimno z galaretkami



Ostatnio postanowiłam poeksperymentować z deserami z galaretkami. Sernik jest jednym z ciast, które cieszy się dość dużym powodzeniem wśród członków mojej rodziny - tym sposobem wybór padł na sernik. Nie robiłam nigdy sernika na zimno, więc zdecydowałam, że jak eksperyment, to na całego. Poszperałam w internecie, wybrałam kilka przepisów na tego rodzaju ciasta, pomieszałam je i przygotowałam swoją wersję serniczka na zimno. Większość serników nie miała spodów albo jak już pojawiły się przepisy ze spodami, to były to biszkopciki lub herbatniki. Ja postanowiłam upiec biszkopt. Efekt widać na zdjęciu. :) Wydaje mi się, że eksperyment zakończony sukcesem. :)

Składniki na biszkoptowy spód:
  • 3 jajka
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • masło do wysmarowania formy
  • mąka do wysypania formy
Składniki na sernik:
  • 1 opakowanie galaretki rubinowej wieloowocowej ("Wodzisław")
  •  1 opakowanie galaretki niebieskiej wieloowocowej ("Wodzisław")
  • 1 opakowanie galaretki cytrynowej ("Dr. Oetker")
  • 1 opakowanie galaretki agrestowej ("Dr. Oetker")
  • 400 g serka homogenizowanego waniliowego (u mnie "Danio")
  • 400 g śmietany 30% (u mnie "Piątnica")
  • 1 opakowanie żelatyny - fix deserowej ("Dr. Oetker")
  • 2 - 3 łyżki ciepłej wody
  • cukier puder do smaku
*) Biszkopt można zastąpić herbatnikami lub biszkopcikami.
*) Galaretki można dowolnie zmieniać. Polecam jednak 2 galaretki słodkie i 2 kwaśne, żeby ciasto nie było zbyt mdłe.

Przygotowanie:

Przygotowujemy biszkopt. Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem pudrem do momentu, gdy masa stanie się jasna i kremowa. Białka ubijamy na sztywną pianę i mieszamy delikatnie z żółtkami. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewamy 2 razy i dodajemy do masy jajecznej. Delikatnie mieszamy. Blaszkę smarujemy masłem i oprószamy mąką. Przekładamy ciasto na blaszkę i pieczemy w 180 st. C przez ok 25 - 30 minut (do suchego patyczka). Wystudzamy przed nałożeniem masy sernikowej.

Galaretki przygotowujemy w połowie zalecanej ilości wody, zgodnie z instrukcją na odwrocie opakowania, przelewamy do miseczek i odstawiamy w chłodne miejsce do stężenia. Żelatynę rozpuszczamy w 2 - 3 łyżkach wody. Dodajemy serek waniliowy i miksujemy. Ubijamy śmietanę 30% na sztywną pianę i dodajemy do masy sernikowej. Dodawajemy stopniowo cukier puder (jego ilość zależy od tego jak słodki był serek i jaki efekt końcowy chcemy uzyskać - ja podsypywałam cukrem pudrem do momentu, póki nie stwierdziłam, że masa jest wystarczająco słodka). Gotowe galaretki kroimy w kostkę. Dodajemy do masy ok. 3/4 ilości. Delikatnie mieszamy łyżką. Masę przekładamy na biszkopt i posypujemy resztą galaretek. Wstawiamy do lodówki na ok. 2 godziny.

Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz