czwartek, 5 maja 2016


Ciasto z rabarbarem




Byłam w odwiedzinach u przyjaciółki i wróciłam ze skarbami prosto z jej ogródka. Jednym z nich był rabarbar. Od razu pomyślałam o jakimś cieście. W efekcie z piekarnika wyskoczyło ciasto śmietanowe z rabarbarem. :)

Składniki: 
  • ok. 600 g rabarbaru
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżki cukru
  • 175 g margaryny do pieczenia (ja użyłam "Kasi")
  • 500 g mąki
  • 3 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 400 g śmietany 18%
  • 1 szklanka cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 szczypta soli
  • 2 garście płatków migdałów (opcjonalnie)
  • cukier puder
Przygotowanie:
Rabarbar myjemy, obieramy ze skórki, kroimy w paski i przekładamy do miski. Zasypujemy go 3 łyżkami cukru i dodajemy 3 łyżki miodu. Mieszamy aż miód się rozpuści i przykrywamy miskę. Odstawiamy rabarbar na 6 godzin (ja zostawiłam go na całą noc, żeby się dobrze przegryzł). Jak puści sok to musimy go dobrze odcedzić. Margarynę rozpuszczamy i zostawiamy do przestudzenia. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i przesiewamy przez sitko. W osobnej misce ucieramy śmietanę, żółtka, cukier i cukier wanilinowy. Jak masa stanie się jaśniejsza, dodajemy stopniowo przesianą mąkę. Ciasto miksujemy i powoli wlewamy rozpuszczoną margarynę. Białka ubijamy z solą na sztywną pianę. Dodajemy stopniowo do ciasta i mieszamy łyżką. Blachę o wymiarach 26 x 36 cm smarujemy oliwą z oliwek i wykładamy na nią ciasto. Na cieście układamy przygotowany wcześniej rabarbar. Migdały kruszymy i posypujemy nimi rabarbar. Piekarnik rozgrzewamy do 190 st. C i pieczemy ok. 45 minut. Po wystudzeniu dekorujemy ciasto cukrem pudrem.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz