czwartek, 28 kwietnia 2016


Warsztaty kulinarne WWF Polska

26.02.2016 r miałam przyjemność wziąć udział w warsztatach kulinarnych organizowanych przez WWF Polska. Warsztaty były podzielone na dwie części: wykład dotyczący zagrożonych gatunków ryb i gotowanie w grupach. Przyznam się, że trochę sceptycznie podchodziłam do pierwszej części warsztatów. Myślałam, że przyjdzie ktoś, kto przedstawi nam suche fakty dotyczące tego jak wygląda to "zagrożenie różnorodności biologicznej mórz i oceanów", pokaże kilka zdjęć i będzie wymuszał adoptowanie jakiejś ryby. Ku mojemu zaskoczeniu, pani Ania Ratajczak, która poprowadziła wykład ani nie kazała nam adoptować żadnych morskich stworzeń ani w żaden sposób nie próbowała nam narzucać żadnej ideologii. W prosty sposób zaprezentowała jaki wpływ mamy my, ludzie, na wyniszczanie różnorodności biologicznej i jak moglibyśmy temu zaradzić przez np. wybieranie podobnych w smaku ryb, które nie znajdują się na liście zagrożonych gatunków. Więcej informacji na temat tej kampanii znajdziecie tu: http://ryby.wwf.pl . Po prezentacji multimedialnej przyszedł czas na właściwe warsztaty. Szef kuchni Sebastian dobrał nas w 3 - 4 osobowe grupy, którym przydzielone zostały dania z ryby, które trzeba było przygotować w określonym czasie. Na każdym stanowisku czekały na nas kartki z informacjami jakie danie wykonujemy, lista składników bez wskazanej gramatury, tak żeby każdy z nas mógł przygotować danie po swojemu i składniki, które były sugerowane do przygotowania danej potrawy. Tu chciałam podziękować dziewczynom, z którymi byłam w grupie, bo bardzo fajnie mi się z nimi gotowało i szefowi Sebastianowi za nauczenie mnie jak się filetuje karpia. :)
A przed Wami pyszne dania z naszych warszatów: 

1. Barszcz z czarną soczewicą i smażonym czarniakiem 

2. Smażony śledź w żołędziowej otoczce i korzennym occie na sałatce ziemniaczanej z grzybami


 

3. Kaszanka z białych ryb i jabłek z sałatką z jabłka i brukselki

 

4. Makrela z pieczonymi korzeniami i pastą harrisa

 

5. Fasolowe stew z jarmużem i podwędzanym dorszem

Uczestnicy warsztatów kulinarnych


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz