poniedziałek, 10 sierpnia 2015


Zapiekana bułka śniadaniowa





Nie miałam dziś pomysłu na to, co bym zjadła na śniadanie, więc zrobiłam mały misz - masz na talerzu. Pierwszy pomysł - twarożek z rzodkiewką, ogórkiem i szczypiorkiem z jogurtem z czosnkiem, doprawiony świeżo mielonym pieprzem z solą morską. Jak twarożek, to nie mogło zabraknąć pomidorków koktajlowych z czerwoną cebulą i odrobiną sałaty. Później przypomniało mi się, że dietetyczka doradzała więcej białka, więc zapiekłam bułę z szynką, jajkiem, pomidorkiem koktajlowym, plasterkiem papryki, serem i szczypiorkiem. A że buła mi posmakowała, dzielę się przepisem. :)

Składniki (1 szt.):
  • 1 bułka 
  • 1 plaster szynki
  • 1 pomidorek koktajlowy
  • 1 plasterek papryki
  • 1 jajko
  • 1/2 plasterka żółtego sera
  • 1 łyżeczka posiekanego szczpiorku
  • 1 szczypta czosnku granulowanego
  • 1 szczypta słodkiej papryki mielonej
  • 1 szczypta soli
  • odrobina świeżo mielonego pieprzu
Przygotowanie:

Piekarnik rozgrzewamy do 175 st. C. Odcinamy spód bułki. Wydrążamy środek z większej "połówki", zostawiając ok. 1 cm brzegi. Szynkę kroimy w kosteczkę i wkładamy w bułkę. Pomidorka myjemy, kroimy na pół i kładziemy na szynce. Plasterek umytej papryki kroimy w kosteczkę i wkładamy w bułkę. Jajko wybijamy na talerzyk i przelewamy do bułki (musimy uważać, żeby żółtko się nie rozlało). Solimy i pieprzymy jajko. Ser kroimy bardzo drobno, posypujemy nim bułkę.Na ser sypiemy posiekany szczypior, czosnek granulowany i mieloną paprykę. Pieczemy ok. 17 minut jeśli chcemy, żeby żółtko było płynne, jeśli nie, pieczemy ok. 22 minut. :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz