niedziela, 6 listopada 2016


Tiramisu z rumem






Pogoda nas nie rozpieszcza, więc w piątek przygotowałam tiramisu na poprawę humoru. Ilość składników, którą podam jest na blaszkę ok. 24 x 26 cm lub 3 keksówki. :)

Składniki:
  • 400 g biszkoptów lady fingers
  • 1 kg mascarpone
  • 8 jaj rozmiar L
  • 100 g cukru pudru
  • 1 szczypta soli
  • 2 - 3 łyżki ekstraktu z wanilii (ziarna z 1 laski wanilii + szklanka whisky odstawione na kilka dni w ciemnej buteleczce, żeby aromat się przegryzł)
  • 500 ml mocnej kawy (na 500 ml wody dałam 6 czubatych łyżeczek kawy rozpuszczalnej)
  • 2 łyżeczki cukru
  • 3 - 4 łyżki rumu 80% (ja użyłam rumu Inlander)
  • 400 ml śmietanki 30%
  • 2 opakowania Śmietan-fixu
  • 2 opakowania bitej śmietany "Śnieżka"
  • kakao do posypania (ja zmieszałam słodkie i gorzkie kakao)
Przygotowanie:

W szerokim naczyniu przygotowujemy kawę z 2 łyżeczkami cukru i zostawiamy ją do przestygnięcia. Oddzielamy żółtka od białek. Do żółtek dodajemy cukier puder i ucieramy do uzyskania jasnej, kremowej masy. Do utartych z cukrem żółtek dodajemy mascarpone i miksujemy masę na niskich obrotach. Do białek wsypujemy szczyptę soli i ubijamy je na sztywną pianę. Pianę delikatnie mieszamy z masą jajeczną z mascarpone. Na koniec do kremu dodajemy ekstrakt z wanilii i mieszamy. Blaszkę/-i wykładamy papierem do pieczenia. Do wystudzonej kawy dodajemy rum. Biszkopty zanurzamy pojedynczo na krótko w kawie i wykładamy nimi dno blaszki. Na biszkopty nakładamy 1/3 porcji kremu. Kolejne biszkopty maczamy i układamy na kremie. Przykrywamy je kolejną porcją kremu i powtarzamy czynność raz jeszcze. Schłodzoną śmietankę ubijamy z bitą śmietaną i śmietan - fixem. Powstałą bitą śmietanę rozprowadzamy po kremie. Przed podaniem ciasto posypujemy kakao. Wstawiamy ciasto do lodówki na minimum 5 godzin.  


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz