niedziela, 12 lipca 2015


Ciasto drożdżowe z malinami, migdałową kruszonką i lukrem




Ośmielona ostatnim sukcesem, postanowiłam znów zmierzyć się z drożdżami. W efekcie powstał placek drożdżowy z malinami, migdałową kruszonką i lukrem. :)

Składniki na ciasto:
  • 60 g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki cukru (tu użyłam zwykłego cukru)
  • ok. 250 ml letniego mleka
  • 120 g cukru (ja użyłam drobnego cukru do wypieków)
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 100 g roztopionego masła (82%)
  • 1 jajko
  • 1 szczypta soli
  • 500 g mąki pszennej
  • ok. 15 - 20 malin
  • 1 duża łyżka rozpuszczonego masła
Składniki na kruszonkę:
  • 100 g mąki
  • 50 g cukru (tu użyłam zwykłego cukru)
  • 60 g zimnego masła
  • 1 szczypta soli
  • 5 - 6 łyżek migdałów w płatkach lub kruszonych migdałów
Składniki na lukier:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżka gorącej wody
  • kilka kropli soku z cytryny
  • 2 - 3 krople aromatu waniliowego
Przygotowanie:

Do wysokiego słoika wkruszamy drożdże, zasypujemy je 2 łyżeczkami cukru i zalewamy 100 ml letniego mleka. Słoik przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 15 minut. W rondelku podgrzewamy pozostałe mleko i rozpuszczamy w nim masło. Cukier, cukier wanilinowy, mąkę, sól i jajko mieszamy w misce. Wlewamy powoli wystudzone mleko z masłem i cały czas mieszamy. Na koniec dodajemy drożdże, mieszamy drewnianą łyżką i po chwili wyrabiamy ciasto ręką. Jak ciasto się mocno klei, podsypujemy delikatnie mąką. Po wyrobieniu, miseczkę przykrywamy czystą ścierką i odstawiamy na 1 - 2 godziny do wyrośnięcia. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Przygotowujemy foremkę 20x30 cm - smarujemy ją masłem i wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto przekładamy do foremki, smarujemy wierzch ciasta rozpuszczonym masłem i ponownie przykrywamy ściereczką. Zostawiamy ciasto na ok. 1 godzinę. Maliny myjemy i sprawdzamy czy nie są robaczywe. Owoce układamy na wierzchu ciasta. Mąkę, cukier i masło na kruszonkę rozcieramy palcami. Dodajemy migdały, lekko je kruszymy palcami i zagniatamy z pozostałymi składnikami. Posypujemy ciasto kruszonką. Pieczemy ok. 30 - 40 minut w 200 st. C (funkcja góra - dół). Jak ciasto wystygnie, mieszamy ze sobą składniki na lukier i polewamy nimi ciasto.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz