poniedziałek, 13 lipca 2015


Pierś z kurczaka pod kremowym szpinakiem z marchewką i domowymi pikantnymi frytkami



Dziś mama miała życzenie - kurczak bez oleju ze szpinakiem z marchewką. Wczoraj takiego zjadła na mieście jak buszowałyśmy po sklepach (dostałam śliczne talerzyki, m.in. ten widoczny na zdjęciu). No to spróbowałam sprostać oczekiwaniom mamy i zrobiłam coś takiego. ;)

Składniki (obiad dla 3 osób):
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • pergamin do smażenia (ja użyłam 3 papierowych woreczków)
  • przyprawa do kurczaka
  • ziemniaki (ilość zależy od Was)
  • 2 szczypty soli
  • 1 łyżka oleju Kujawskiego: papryka ostra, pomidory, bazylia
  • 1 łyżka oleju Kujawskiego: czosnek, bazylia
  • przyprawa do ziemniaków i frytek (ja użyłam przyprawy firmy "Prymat")
  • papier do pieczenia
  • 1 łyżka masła
  • 1/2 średniej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • 200 g szpinaku (użyłam mrożonego szpinaku "Frosta")
  • 3 marchewki
  • 100 g serka topionego (użyłam "Hochland" z ziołami)
  • sól morska świeżo mielona
  • pieprz czarny świeżo mielony
Przygotowanie:

Ziemniaki obieramy, myjemy i kroimy na frytki. Przekładamy do garnka, zalewamy wodą, solimy 2 szczypty soli i gotujemy na półtwardo. Na blachę piekarnika kładziemy papier do pieczenia. Skrapiamy go olejami wykładamy ziemniaki i posypujemy je przyprawą do ziemniaków. Pieczemy w 220 st. C, co jakiś czas mieszając, aż nasze frytki się ładnie zarumienią. Na patelni rozpuszczamy masło. Cebulę kroimy w drobną kostkę i szklimy na maśle. Wyciskamy czosnek i smażymy jeszcze przez chwilę. Dodajemy pokrojoną w drobną kostkę marchew i szczyptę soli. Smażymy aż marchew zmięknie. Dodajemy szpinak, serek topiony i mieszamy aż składniki się połączą. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Piersi z kurczaka myjemy, kroimy w plastry i delikatnie rozbijamy. W każdy kawałek wklepujemy przyprawę do kurczaka i przekładamy je na pergamin. Patelnię możemy delikatnie przesmarować olejem lub oliwą z oliwek, żeby pergamin nie przywierał (ale nie musimy tego robić jak patelnia jest przystosowana do smażenia bez tłuszczu). Układamy pergamin z kawałkami kurczaka. Smażymy z obu stron aż kurczak będzie miękki. Nakładamy na talerz kotlety z piersi kurczaka, nakładamy na nie szpinak, nakładamy frytki i ulubioną surówkę i mamy pyszny obiad.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz