wtorek, 23 czerwca 2015


Babka herbaciana





Najlepsza babka herbaciana wychodzi na herbacie Earl Grey, ale możecie spróbować też ze zwykłą herbatą lub herbatą owocową. 
*) Dzięki ciemnej herbacie babka uzyska ciemny wzorek. :)

Składniki:
  • 3 żółtka
  • 100 g masła (ja użyłam "Kasi" z masłem)
  • 120 g drobnego cukru
  • 300 ml mocnego naparu herbaty (ja użyłam 4 łyżek fusiastej Earl Grey firmy 'Ahmad Tea London')
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szczypta soli
  • 300 g mąki pszennej (najlepiej typ 500 lub 550)
  • cukier puder do posypania
  • masło i mąka do blaszki
  • *) można dodać odrobinę rumu lub olejku rumowego
Przygotowanie:

Zaparzamy herbatę, studzimy ją i jeśli jest fusiasta przecedzamy przez sitko i uzupełniamy wodą do 300ml. Żółtka ucieramy z masłem i cukrem aż powstanie jasny krem. Do masy dodajemy herbatę, proszek do pieczenia i sól i miksujemy przez chwilę. (Ja przykryłam mikser ściereczką, żeby nie zachlapać kuchni ;). ) Dodajemy mąkę po łyżce i miksujemy na niskich obrotach (*Możemy dodać aromatu.). Keksówkę smarujemy masłem, wysypujemy mąką i wlewamy do niej ciasto. Pieczemy je w 180 st.C na termoobiegu. Po przestygnięciu dekorujemy ciasto cukrem pudrem (ja przesypałam cukier puder przez drobne sitko).

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz