czwartek, 4 czerwca 2015


Placki z cukinii




W zeszłym roku pierwszy raz jadłam placki z cukinii. Bardzo mi posmakowały, więc postanowiłam poeksperymentować z konsystencją i smakiem. Cukinię można trzeć zarówno jak ziemniaki na placki ziemniaczane, jak i na grubych oczkach. Ja wybrałam opcję "grube oczka", bo placki są bardziej chrupiące. Chociaż nie powiem, te a'la placki ziemniaczane też chętnie zajadam. ;)

Składniki (dla ok. 4 osób):
  • 1 średnia cukinia
  • 1 cebula
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1 jajko
  • 5 - 6 łyżek mąki pszennej
  • przyprawy: sól, pieprz, czosnek granulowany
  • olej do smażenia
Przepis:

Cukinię obieramy i trzemy do miski na tarce na grubych oczkach. Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę. Cebulę obieramy i trzemy na tarce na drobnych oczkach. Pietruszkę myjemy, siekamy i przekładamy do miski. Cukinię lekko solimy i odstawiamy na chwilę. Dodajemy jajko, mąkę, przyprawy do smaku i mieszamy. Na rozgrzanym oleju smażymy mały placuszek, żeby sprawdzić, czy ciasto jest odpowiednio doprawione (jeśli nie, doprawiamy jeszcze i ponawiamy próbę). Smażymy placki.


Smacznego!

3 komentarze:

  1. Dzisiaj zrobiłam na obiadokolację - pycha!!
    Tylko miałam dość małą cukinię, więc żeby wyszło mi trochę więcej to dodałam 2 jajka i trochę więcej mąki - więc wyszła w sumie cukinia w cieście.. ale za to przepyszna!
    Nie dodałam też natki pietruszki, bo nie miałam, ale nie straciły na smaku. Podawane z domowym sosem czosnkowym zrobią furorę chyba u każdego w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń