niedziela, 21 czerwca 2015


Śniadaniowe jajka w koszulkach 




Gdy mam ochotę na jajka "na miękko", ale nie chce mi się obierać łupinek, robię sobie jajka w koszulkach. Zdrowe i pożywne śniadanie w połączeniu z rzodkiewką i szczypiorem w jogurcie naturalnym, pomidorami i grillowaną ciabatą - niebo w gębie!

Składniki na 1 porcję:
  • 1 - 2 jajka
  • 2 - 3 duże rzodkiewki
  • 3 łyżki posiekanego szczypioru
  • 1,5 łyżki jogurtu naturalnego (ja użyłam jogurtu naturalnego typu greckiego)
  • 0,5 pomidora
  • 2 kromki bułki ciabaty
  • sól
  • pieprz (ja użyłam młynka z kolorowym pieprzem)
  • odrobina masła
  • olej lub oliwa z oliwek
Przygotowanie:

W garnku zagotowujemy wodę. Z przezroczystej folii spożywczej odcinamy po kawałku i smarujemy go na środku odrobiną oleju lub oliwy z oliwek. Tak przygotowaną folię nakładamy na szklankę lub miseczkę (żeby posmarowana część była w środku szklanki. Na folię wbijamy jajko, solimy je i pieprzymi, po czym łączymy rogi folii, tworząc sakiewkę. Sakiewki wkładamy w gotującej się wody i gotujemy od 4 - 7 minut w zależności od tego jak bardzo płynne żółtko lubimy. (UWAGA! Jak ktoś gotuje na kuchence indukcyjnej, 5 minut wystarczy, żeby żółtko było lekko płynne, więc jak ktoś lubi miękkie jajko, można wyjąć już po 3 minutach.) Ciabatę kroimy, wkładamy do grilla elektrcznego (jeśli ktoś nie ma pod ręką takiego grilla, z powodzeniem może użyć tostera lub sandwicha) i pieczemy aż kromki się ładnie upieką. Rzodkiewki myjemy, kroimy i przekładamy do miski. Dodajemy szczypior, jogurt, sól i pieprz i mieszamy. Pomidora kroimy w plastry i układamy na talerzu, oprószamy je solą i pieprzem. Jajka wykładamy na talerz. Przekładamy na talerz rzodkiewkę, pieczywo i całość posypujemy posiekanym szczypiorkiem. Na gorących kromkach można ułożyć odrobinę masła.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz