piątek, 12 czerwca 2015


Pulpety z marchewką w sosie pomidorowym




Składniki na pulpety:
  • 400 - 420 g mięsa mielonego (u mnie paczka mięsa "Potorscy")
  • 1 bułka
  • 1 jajko
  • 1 duża marchewka
  • sól
  • pieprz
  • mąka do obtaczania
Składniki na sos:
  • 3 szklanki wody
  • 1 łyżka ziarenek smaku (u mnie "Vegeta")
  • 1 puszka pomidorów krojonych bez skórki (u mnie "Łowicz")
  • 1/4 czerwonej papryki
  • 100 g koncentratu pomidorowego
  • 5 - 6 łyżek mąki
  • 5 - 6 łyżek śmietany 18%
  • szczypta soli
  • 1 duża łyżka masła (u mnie 82%)
  • 2 łyżki posiekanego kopru
  • pieprz (ja użyłam pieprzu mielonego w młynku)
  • szczypta czosnku granulowanego
  • 4 - 6 szczypt ziół prowansalskich (u mnie młynek "Kotanyi")
Przygotowanie:

Marchewkę obieramy i trzemy na tarce na drobnych oczkach, dodajemy mięso i jajko. Bułkę moczymy w wodzie aż nasiąknie, odciskamy porządnie, dodajemy do pozostałych składników i zagniatamy. W garnku wstawiamy 3 szklanki wody przyprawione ziarenkami smaku. Pulpeciki formujemy w kulki, obtaczamy w mące i wrzucamy do wody. Gotujemy przez chwilę i dodajemy pomidory z puszki, koncentrat pomidorowy, paprykę bez pestek. Gotujemy ok. 5 - 7 minut i odławiamy pulpety na talerz. W miseczce rozrabiamy mąkę ze śmietaną i szczyptą soli, dolewając po chochelce sosu. Gotową masę wlewamy do sosu, cały czas mieszając. Sos miksujemy przy pomocy blendera. Do gładkiego sosu wkładamy nasze pulpety, dodajemy masło, koper i przyprawy. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem ok. 5 minut. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz