sobota, 13 czerwca 2015


Tort Raffaello




Torcik Raffaello, który upiekłam wczoraj na pożegnanie z naszym nauczycielem niemieckiego. W końcu za jego anielską cierpliwość, wielkie serce i olbrzymią wiedzę należał się! :) 

Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1/2 szklanki cukru (ja użyłam drobnego cukru do wypieków)
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 szczypta soli
  • 1 szklanka mąki pszennej (u mnie typ: 500)
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • masło do wysmarowania formy
  • mąka do wysypania formy
Składniki na krem:
  • 250 g białej czekolady
  • 1l śmietany 30%
  • 3 opakowania bitej śmietany w proszku "Śnieżka"
Składniki do dekoracji:
  • 50 g białej czekolady
  • 50 g wiórków kokosowych
  • 40 g migdałów w płatkach
Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180 st. na fukcji góra - dół. Oddzielamy żółtka od białek (trzeba pamiętać, że w białkach nie może znaleźć się żółtko, bo masa może się nie ubić). Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem pudrem aż uzyskają kremowy kolor. Do białek dodajemy sól i ubijamy na sztywną pianę. Przekładamy białka do masy z żółtek i mieszamy. Do mąki dodajemy proszek do pieczenia i przesiewamy 4 razy. Przesianą mąkę dodajemy do masy jajecznej. Rozpuszczamy masło i smarujemy nim tortownicę. Wysypujemy tortownicę mąką i przelewamy ciasto. Pieczemy ok. 30 minut i studzimy. Białą czekoladę na krem łamiemy do metalowej miski i rozpuszczamy ją w kąpieli wodnej (do garnka wlewamy wodę, na garnku stawiamy miskę z czekoladą i gotujemy aż czekolada się rozpuści). Do czekolady dodajemy 3 łyżki śmietany 30%. Pozostałą śmietanę miksujemy ze "Śnieżką". Wystudzony biszkopt kroimy w poprzek na 1/3 wysokości (odkrajamy górę biszkoptu) i wkruszamy ciasto do masy śmietankowej. Dodajemy masę czekoladową i miksujemy. Biszkopt wkładamy ponownie do formy, nakładamy na niego masę śmietankową i posypujemy tartą białą czekoladą, wiórkami kokosowymi i migdałami.


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Uwielbiam wiórki kokosowe <3
    Nienawidzę migdałów </3
    Torcik wydaje się spoko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ciasto można spokojnie podawać bez migdałów. W oryginalnym przepisie ich nie ma, ale ja ostatnio mam zajawkę na migdały, więc dodałam. :)

      Usuń