niedziela, 17 maja 2015

Potrawka z indyka z pieczarkami



Ostatnio kupiłam sznycle z indyka, bo mnie kusiło, żeby zrobić kotlety smażone w panierce. Moje wyrzuty sumienia wzięły jednak górę i zdecydowałam się nie spuszczać na siebie kolejnej bomby kalorycznej. Zamiast kotletów zrobiłam potrawkę, która smakowała wszystkim domownikom. ;)

Składniki:
  • ok. 300 g sznycli z indyka
  • 1/2 opakowania pieczarek
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 duże jabłko
  • 1 marchewka
  • 2 łyżki posiekanego kopru
  • 1 łyżka oleju, masła klarowanego lub oliwy z oliwek
  • 3 listki laurowe
  • 3 ziarnka ziela angielskiego
  • sól
  • pieprz
  • papryka czerwona granulowana
  • woda
Przygotowanie:

Indyka myjemy i kroimy w kostkę. Jabłko i marchewkę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Pieczarki myjemy, kroimy w plastry. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę. Na patelni podgrzewamy tłuszcz, wrzucamy cebulę i smażymy aż się zeszkli. Wyciskamy czosnek przez praskę i smażymy przez chwilę z cebulą. Dodajemy pieczarki, podsypujemy je solą i pieprzem do smaku i smażymy aż się zarumienią. Do garnka przekładamy indyka, jabłko i marchewkę. Posypujemy koprem i przekładamy pieczarki. Całość zalewamy wodą do połowy wysokości składników. Wrzucamy liście i ziarnka ziela. Dusimy pod przykryciem aż mięso się ugotuje a czastki jabłka rozpadną całkowicie. Przyprawiamy solą, pieprzem i papryką do smaku. Dusimy jeszcze 10 minut i możemy podawać. 

Smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz