piątek, 17 kwietnia 2015


Ciasto jogurtowe z dżemem z czarnej porzeczki



Gdy macie ochotę na szybkie ciasto albo gdy goście wpadną z niezapowiedzianą wizytą, polecam ciasto jogurtowe z dżemem. Oczywiście możecie użyć dżemu o dowolnym smaku. Mi najbardziej smakuje połączenie z dżemem z czarnej porzeczki lub z powidłami śliwkowymi! Dżem, którego użyłam do zrobienia ciasta był również domowej roboty - i tu wieeeelkie podziękowania dla mojej Aneczki, bo to ona robi tak pyszne dżemiki. :)

Składniki:
  • 1 i 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 średnie jajka
  • 1/2 szklanki oleju słonecznikowego (u mnie olej "Kujawski")
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego (u mnie "Pilos")
  • ok. 1/2 słoika dżemu lub powideł (u mnie dżem porzeczkowy)
  • rozpuszczone masło do wysmarowania blachy
Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C. Prostokątną blaszkę o wymiarach 20x30 smarujemy tłuszczem i wykładamy papierem do pieczenia. W jednej misce mieszamy wszystkie suche składniki (mąkę, proszek, sól, cukier), a w drugiej mokre (jajka, olej, jogurt). Do mokrych składników dodajemy suche i mieszamy łyżką. Ciasto przekładamy do formy, a na jego wierzchu robimy kilka kleksów z dżemu lub powideł. Przy pomocy rączki widelca rozprowadzamy dżem po powierzchni ciasta. Resztę wzorków robimy ząbkami widelca. Pieczemy ok. 50 - 60 minut.

Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz