niedziela, 19 kwietnia 2015


Tortilla 'Fish & Chips'



Tortilla 'Fish & Chips' to moja propozycja na połączenie dwóch pysznych, aczkolwiek kalorycznych, dań, na które czasem nachodzi mnie ochota. Jako wielka fanka tortilli greckiej i ryby z frytkami, postanowiłam je połączyć, żeby za jednym razem zaspokoić swoją chęć na oba te dania. Efekt zaskoczył mnie i od tej pory tortilla 'Fish & Chips' stała się moim numerem 1. :)

Składniki na 1 porcję:
  • 1 tortilla 
  • 1 duży ziemniak (lub 2 mniejsze)
  • 2 - 3 paluszki rybne (u mnie Złote paluszki rybne firmy "Frosta")
  • 1 pomidor
  • 5 - 6 plastrów ogórka świeżego
  • 1/2 małej cebuli 
  • 1 garść posiekanej kapusty pekińskiej
  • 3 łyżki posiekanej czerwonej kapusty
  • kilka kostek fety
  • 2 łyżki majonezu (u mnie "Kętrzyński")
  • 2 łyżki ketchupu (u mnie "Włocławek" pikantny)
  • sos czosnkowy (u mnie "Develey")
  • olej do smażenia
  • ręcznik papierowy
  • kawałek folii aluminiowej
Przygotowanie:

Pomidora myjemy, kroimy na ćwiartki, które kroimy w plastry. Kroimy 5 - 6 plastrów ogórka. Cebulkę kroimy w drobną kostkę. Obie kapusty kroimy i siekamy drobniej. Ketchup mieszamy z majonezem. Ziemniaka obieramy, myjemy i kroimy "na frytki". Frytki osuszamy ręcznikiem papierowym i smażymy na rozgrzanym oleju. Usmażone frytki przekładamy na ręcznik papierowy, żeby odsączyć je z tłuszczu. Smażymy paluszki rybne i tak jak frytki, odsączamy na ręczniku papierowym. Tortillę podgrzewamy na suchej patelni (najlepiej grillowej) lub na grillu elektrycznym. Na talerzu kładziemy kawałek folii aluminiowej (do połowy wysokości tortilli), na "sreberku" układamy tortillę, którą smarujemy sosem ketchupowo - majonezowym. Obie kapusty, pomidora, ogórka i cebulę nakładamy na środek placka. Paluszki rybne kroimy w plastry i ukladamy na kapuście. Nakładamy fetę i frytki. Całość polewamy sosem czosnkowym. Tortillę zawijamy w "sreberko".

Smacznego! 

3 komentarze:

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Samo danie wygląda naprawdę bardzo apetycznie i ja jestem zdania, że na pewno warto jest je przyrządzić. Ja także niedawno z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/slodkie-i-slone-nalesniki-z-lososiem-mowi-dla-dwojga/ miałem okazję przyrządzić takie naleśniki z łososiem.

    OdpowiedzUsuń